Budujeme konkurenci?

Často se mne lidé ptají, proč jakožto jednatelka firmy poskytující zdravotní služby (Studio 32 – zubní lékařství) pomáhám jiným zubním lékařům budovat jejich firmu, tedy proč si buduji konkurenci. Také Vás to zajímá?

Koho lze vlastně považovat za konkurenci?

Je to každý zubní lékař? Je to ten sídlící blízko? Nebo ten, který poskytuje podobné služby? Či ten, který má podobné vybavení? Nebo je to ten lékař, ke kterému odešel pacient původně se zajímající o mé služby? Či ten, ke kterému odešel můj stávající pacient? Hranice není tak zřejmá, jak se na první pohled zdá. Jsou pacienti, kteří jsou ochotni za lékařem cestovat přes celou republiku, jsou tací, kteří hledají lékaře dle bydliště (města, čtvrti), jiní zase preferují určitou cenovou hladinu (ať již vysokou, nebo naopak nízkou). A to se navíc během různých životních etap může měnit.

Každý lékař v roli podnikatele má jiné potřeby, hodnoty

Někdo preferuje péči o zaměstnance (je rád, když je tým stabilní a jde mu v první řadě o spokojenost pracovníků a klid na pracovišti), jiný zase o klienty (slovo a požadavky klienta je proti zaměstnanci svaté i za cenu častého střídání pracovníků), někdo chce dosáhnout na moderní technologie (z léčebného nebo marketingového důvodu).

Chcete více pracovat, abyste si koupili nové nákladné auto? Vystačíte s tím, na které Vám právě doběhl úvěr a raději budete pracovat méně a jezdit ve starším autě?

Vaše preference budou jistě jiné, než ty mé. Složením i poměrem jednotlivých složek.

Každý pacient si zaslouží svého lékaře a každý lékař své pacienty

Nějaké pracoviště se chlubí, že ošetřuje známé tváře. Jejich fotografie s podpisy visí v recepci i na webu, sebemenší zákrok projde první stránkou bulváru. Takové pracoviště používá známé tváře jako prostředky marketingové komunikace s cílem nalákat klienty, kteří si řeknou, že chtějí být ošetřováni stejně tak dobře jako „ta herečka“. Jiný lékař známé tváře ošetřuje také, ale nikde o tom neuslyšíte. Další lékař tuto klientelu třeba neošetřuje vůbec, protože mu nevyhovuje např. časté rušení či změny termínů, které tato klientela obnáší. Ani jeden pohled není „dobře“ nebo „špatně“, jde jen o přístup.

Jak to vidíte Vy? Ztotožňujete se s lékařem sídlícím nedaleko? Zaměstnali byste jeho sestřičku, chtěli byste mít jeho klienty a chtěli byste provádět výkony za ceny jako on? Že ne? Já také ne.

 Úspěšná firma se nedá vyrobit přes kopírák. Ani ve stejném oboru. To, co funguje a vyhovuje jednomu lékaři, nebude vyhovovat jinému. Profesionál Vám poradí, jak dospět k Vašemu cíli, netlačí Vás do unifikovaných metod, které použil jinde.

Byla bych špatný ekonom a manažer, kdybych chtěla radit jiným jak podnikat, ale sama vedla nefungující firmu. Ve Studiu 32 se snažíme vytvářet pracovníkům prostor, aby mohli a chtěli pracovat dle vize a cílů firmy. A věřte, že to jsou cíle jiné, než jsou ty Vaše. A protože vše funguje, já mám prostor budovat něco jiného. Toť důvody, proč jsem tu pro Vás.

A jestli jsem Vás nepřesvědčila, pak mým posledním kalibrem je fakt, že konkurence je zdravá a přirozená. Pomáhá posouvat se dál a prosazovat nové cesty.