Logo je grafická značka, která vizuálně identifikuje Vaši firmu. Jeho hlavním účelem je, aby byla firma lépe a jednodušeji zapamatovatelná a identifikovatelná.
Logo je prvotním vizuálním sdělením, se kterým se klient (pacient) nebo jiná cílová skupina (např. budoucí zaměstnanec) setká. Lidé na první pohled podle „síly“ Vašeho loga posuzují nejen kvalitu Vašich služeb, ale také důvěryhodnost firmy. Odlišují Vás od konkurence a posouvají Vás na žebříčku sympatií. A to platí obecně, i ve zdravotnictví.
Logo je v podstatě Vaší tváří, tváří Vaší firmy.
Kde všude je možné logo použít?
- vizitky, objednací kartičky, dárkové poukázky
- hlavičkový papír, razítka
- propagační předměty (propisky, …)
- uniformy či firemní trička
- firemní automobil
- webové stránky
- elektronická komunikace firmy (e-mail)
A kdekoliv jinde, kde to uznáte za vhodné. Možná si říkáte si, že zatím nevyužíváte (a do budoucna nevyužijete) žádný z těchto bodů. To je samozřejmě možné, záleží na Vašem přístupu a rozhodnutí, kam chcete svou praxi směřovat a zda jste spokojeni se současným stavem. Každopádně Vám pak unikají příležitosti, jak se odlišit, posílit či vybudovat své jméno a pozici.
Zviditelněte svou praxi
Víte, že 99% ordinací ještě logo nepoužívá?
Originální profesionálně zpracované logo
Světové nadnárodní společnosti věnují velkou pozornost a péči tvorbě jejich loga, jsou schopny utratit miliony za piktogram, jenž je vystihuje. Podle jejich grafické značky je snadno rozpoznáte a podvědomě si spojíte značku s firmou, aniž byste museli vidět její jméno. Tento typ rozpoznání je základním aspektem marketingové strategie a firemní komunikace.
Jiné firmy, jejichž logo (logotyp) se skládá pouze z písma, věnují statisícové částky na tvorbu jedinečného písma charakteristického pouze pro ně.
Logo však nemusí být pouze celosvětově ojedinělé či bezpodmínečně jedinečné, stačí když bude originální ve Vaší profesi nebo ve Vašem podnikání a bude profesionálně zpracované.
Možná váháte nad tím, zda do loga peníze investovat… Nestačilo by jen použít líbivé písmo či nějaký obrázek z klipartů? Nestačilo! Logo musí působit jednotným dojmem jako celek nikoli jako skupina jednotlivých detailů.
Uvědomte si sílu loga. Dobře navržené logo výrazně přispívá k úspěchu. Nebojte se do něj investovat, veškeré investice se Vám jistě několikanásobně vrátí.
Nejde jen o technické parametry zpracování
Logo by mělo být zpracováno podle určitých technických parametrů, jenž zaručí:
- dobrou čitelnost i ve velmi malých velikostech
- funkčnost a čitelnost v černobílém, monotóním (jednobarevném) nebo inverzním provedení
- vysokou flexibilitu – aby bylo použitelné na vizitce, ale třeba i megaboardu
Nejde ale jen o technické zpracování. Neméně důležitý je i vzhled, který Vás odliší od konkurence a zaručí, že se k Vám lidé budou rádi vracet (ano, i k lékaři, ano, i k zubnímu lékaři). Ve zdravotnictví jde o vyjádření profesionality, důvěryhodnosti. Obecně platí, že i nové produkty nebo služby zaštítěné dobrým logem jsou lidé ochotni vyzkoušet. Amatérsky provedené logo vyvolává v lidech asociaci amatérského a nedbalého přístupu firmy.
Není důležité, zda svou praxi teprve zakládáte nebo ji již nějakou dobu provozujete. Bez kvalitní vizuální komunikace (alespoň loga) se neobejde žádná dobrá firma. Jestliže Vás tyto informace zaujaly a nad novým logem či redesignem toho stávajícího uvažujete, podívejte se, co pro Vás v tomto směru můžeme udělat.
Mohlo by vás zajímat
Odebírejte náš newsletter
Tipy, rady a novinky ze světa managementu ve zdravotnictví.
Přihlášením k odběru souhlasíte s našimi Zásadami ochrany osobních údajů.