Proč mít své vlastní logo?

Logo je grafická značka, která vizuálně identifikuje Vaši firmu. Jeho hlavním účelem je, aby byla firma lépe a jednodušeji zapamatovatelná a identifikovatelná.

Logo je prvotním vizuálním sdělením, se kterým se klient (pacient) nebo jiná cílová skupina (např. budoucí zaměstnanec) setká. Lidé na první pohled podle „síly“ Vašeho loga posuzují nejen kvalitu Vašich služeb, ale také důvěryhodnost firmy. Odlišují Vás od konkurence a posouvají Vás na žebříčku sympatií. A to platí obecně, i ve zdravotnictví.

Logo je v podstatě Vaší tváří, tváří Vaší firmy.

Kde všude je možné logo použít?

  • vizitky, objednací kartičky, dárkové poukázky
  • hlavičkový papír, razítka
  • propagační předměty (propisky, …)
  • uniformy či firemní trička
  • firemní automobil
  • webové stránky
  • elektronická komunikace firmy (e-mail)

A kdekoliv jinde, kde to uznáte za vhodné. Možná si říkáte si, že zatím nevyužíváte (a do budoucna nevyužijete) žádný z těchto bodů. To je samozřejmě možné, záleží na Vašem přístupu a rozhodnutí, kam chcete svou praxi směřovat a zda jste spokojeni se současným stavem. Každopádně Vám pak unikají příležitosti, jak se odlišit, posílit či vybudovat své jméno a pozici.

Zviditelněte svou praxi

Víte, že 99% ordinací ještě logo nepoužívá?

Originální profesionálně zpracované logo

Světové nadnárodní společnosti věnují velkou pozornost a péči tvorbě jejich loga, jsou schopny utratit miliony za piktogram, jenž je vystihuje. Podle jejich grafické značky je snadno rozpoznáte a podvědomě si spojíte značku s firmou, aniž byste museli vidět její jméno. Tento typ rozpoznání je základním aspektem marketingové strategie a firemní komunikace.

Jiné firmy, jejichž logo (logotyp) se skládá pouze z písma, věnují statisícové částky na tvorbu jedinečného písma charakteristického pouze pro ně.

Logo však nemusí být pouze celosvětově ojedinělé či bezpodmínečně jedinečné, stačí když bude originální ve Vaší profesi nebo ve Vašem podnikání a bude profesionálně zpracované.

Možná váháte nad tím, zda do loga peníze investovat… Nestačilo by jen použít líbivé písmo či nějaký obrázek z klipartů? Nestačilo! Logo musí působit jednotným dojmem jako celek nikoli jako skupina jednotlivých detailů.

Nejde jen o technické parametry zpracování

Logo by mělo být zpracováno podle určitých technických parametrů, jenž zaručí:

  • dobrou čitelnost i ve velmi malých velikostech
  • funkčnost a čitelnost v černobílém, monotóním (jednobarevném) nebo inverzním provedení
  • vysokou flexibilitu – aby bylo použitelné na vizitce, ale třeba i megaboardu

Nejde ale jen o technické zpracování. Neméně důležitý je i vzhled, který Vás odliší od konkurence a zaručí, že se k Vám lidé budou rádi vracet (ano, i k lékaři, ano, i k zubnímu lékaři). Ve zdravotnictví jde o vyjádření profesionality, důvěryhodnosti. Obecně platí, že i nové produkty nebo služby zaštítěné dobrým logem jsou lidé ochotni vyzkoušet. Amatérsky provedené logo vyvolává v lidech asociaci amatérského a nedbalého přístupu firmy.

Není důležité, zda svou praxi teprve zakládáte nebo ji již nějakou dobu provozujete. Bez kvalitní vizuální komunikace (alespoň loga) se neobejde žádná dobrá firma. Jestliže Vás tyto informace zaujaly a nad novým logem či redesignem toho stávajícího uvažujete, podívejte se, co pro Vás v tomto směru můžeme udělat.

Sdílejte článek

Mohlo by vás zajímat

Povinnost mít zpravovány cenové kalkulace je dána legislativou. Týká každého zdravotnického zařízení (poskytovatele zdravotních služeb), které nabízí pacientům nějaké vlastní výkony - zdravotní služby (mimo...

'

Vážíme si pozvání OSK Olomouc na Beskydské Intermezzo 2025 ve dnech 25.-27.4. 2025. Ing. Martina Škrdlantová pro Vás připraví půldenní přednášku na téma Nejčastější manažerské...

'

Jak se vyhnout chybám při náboru, odměňování i motivaci zaměstnanců? Jaká jsou nejčastější porušení zákoníku práce v oblasti diskriminace? Někdo se může identifikovat jako muž,...

'

Ve zdravotnictví data neléčí, ale bez nich se už dnes ani nezačíná. Přejeme Vám do roku 2025 stabilní datové spojení, rychlé systémy a velké disky....

'

Nový cenový předpis MZČR pro rok 2025 je tady! Pro mnoho poskytovatelů zdravotních služeb přináší známé postupy z roku 2024, ale s důrazem na transparentnost...

'

Vážení zájemci o zpracování cenových kalkulací v těchto dnech, rádi bychom Vás upozornili, že aktuálně je možné zpracovat pouze kalkulace pro rok 2024. Pro rok...

'

Nedávno jsme zaznamenali článek o tom, čeho se nejvíce bojí malí podnikatelé v ČR. První tři body byly tyto: nedostatku kvalifikované pracovní síly a zvyšování...

'

K hotovým cenovým kalkulacím přikládáme praktická doporučení ohledně cenotvorby. Jde o doporučení, jak sestavit či upravit ceník vlastních výkonů. Dříve jsme tato doporučení měli zpracované jen...

'

Poskytovatel zdravotních služeb nemůže dosahovat libovolného zisku či jej plánovat. Výše zisku je oblast, která je regulována cenovými předpisy. Přečtěte si, jak. Funkcí a dělení...

'

Krátce před prázdninami jsme navštívili zástupce Specializovaného finančního úřadu (SFU), který (nejen) u poskytovatelů zdravotních služeb kontroluje cenové kalkulace. Cílem schůzky bylo vyjasnit si některé...

'

Protože často pomáháme lékařům s podnikáním v začátcích fungování i v průběhu fungování jejich praxí, množí se dotazy, jaký ordinační program vybrat. Navíc mnoha lékařům jejich ordinační program z různých důvodů nevyhovuje, ale pochopitelně jsou ke změnám velmi obezřetní. Připravili jsme pro Vás přehled hlavních oblastí, které je dobré mít vyjasněné předem. Udělejte si vlastní výběrové řízení a vlastní názor.

'

Odebírejte náš newsletter

Tipy, rady a novinky ze světa managementu ve zdravotnictví.

Přihlášením k odběru souhlasíte s našimi Zásadami ochrany osobních údajů.