Při přípravě jednoho z témat pro školení managementu ve zdravotnictví (Budování značky, jména firmy) nás zaujal obsáhlý článek o vlastnostech dobrého loga. Inspiroval nás k vytvoření kontrolního seznamu. Díky němu můžete snadno zjistit, zda vaše současné logo (grafická značka) vyhovuje.
Zviditelněte svou praxi
Vezměte si k ruce vaše logo a zodpovězte na následující otázky:
Otázky k zodpovězení
vlastnost | správně | chybně |
originalita | Logo (jeho obrazový symbol) není podobné žádnému známénu již používanému logu. | Logo je podobné již nějakému známému používanému logu. |
nadčasovost | Logo je nadčasové. | Logo je zastaralé. |
výraznost, rozpoznatelnost | Logo je dobře rozpoznatelné a zapamatovatelné. | Logo je složité a obtížně zapamatovatelné. |
nápaditost | Logo má zřetelný a dobře pochopitelný nápad. | Logo je bez nápadu. |
poselství loga či symbolu | Logo nebo jeho symbol má dobře čitelné poselství. | Poselství loga není jasné. |
sympatie, emoce | Logo vyvolává pozitivní emoce. | Logo či jeho symbol je emotivně neutrální nebo spíše negativní. |
zneužití | Logo je odolné proti vandalismu – jeho symbol není zneužitelný (není v něm možné spatřnovat něco, co tam není) | Logo může být zneužitelné. |
výtvarný dojem | Logo působí výtvarně čistým dojmem. | Logo je graficky nejednotné („ukoptěné, splácané“). |
komplikovanost | Logo je jednoduché. | Logo je složité. |
barevná univerzálnost | Logo je snadno převeditelné do černobílé podoby nebo do jiných barev. | Logo je barevně složité a neumožňuje převod do černobílé podoby. |
velikost | Logo je dobře čitelné ve všech velikostech (včetně velikosti razítka, vizitky). | Dobrá čitelnost loga je závislá na jeho velikosti. |
Pro kvalitní logo není nutné, aby vaše odpověď byla ve sloupci „správně“ u všech bodů. V případě, že na 5 a více otázek bude vaše odpověď v pravém sloupci („chybně“), je čas zamyslet se nad redesignem stávajícího loga. Stále si nejste jisti, jak to s vaším logem vypadá? Rádi Vám poradíme.
Bez kvalitní vizuální komunikace (alespoň loga) se neobejde žádná dobrá firma. Jestliže Vás tyto informace zaujaly a nad novým logem či redesignem toho stávajícího uvažujete, podívejte se, co pro Vás v tomto směru můžeme udělat. Nebo nás rovnou kontaktujte, společně zhodnotíme, jakou cestou by změna mohla vést.
Mohlo by vás zajímat
Odebírejte náš newsletter
Tipy, rady a novinky ze světa managementu ve zdravotnictví.
Přihlášením k odběru souhlasíte s našimi Zásadami ochrany osobních údajů.