Proč management?

Marketing a management bývá často opomíjenou oblastí v soukromých praxích lékařů. Každý lékař chce kvalitně léčit, proto studoval a to ho profesně naplňuje. Nechce „dělat papíry“, úřadovat. Na druhou stranu ale musí zajistit chod své firmy, chce mít prostor pro růst, mít možnost pracovat dle svých vizí, má zodpovědnost za své zaměstnance i pacienty a chce být za to odměněn.

„Marketing a management je nedílnou součástí každé úspěšné firmy. Platí to i ve zdravotnictví. 

Ač je Vaším posláním léčit, musíte být schopni dostát svým závazkům vůči jiným (zaměstnancům, dodavatelům). A protože léčit jistě chcete co možná nejlépe, musí se ještě najít prostředky i prostor na nové přístroje, materiál, vzdělávání a další.

Management ve zdravotnictví

Jde o řízení firmy. Jde o plánování, organizování, řízení a kontrolu organizačních činností. Cílem je vytvořit silnou stabilní firmu, která dlouhodobě směřuje tam, kam jste určili. Úspěšnost se neměří výší zisku, ale dlouhodobým zvyšováním hodnoty, Vaším klidným spaním a pohodou na pracovišti.

Kvalitně řízená organizace je v podstatě nudná. Vše běží, jak má. Bez ohledu na to, že se právě vyměnil nějaký pracovník, (ne)ohlásila se nějaká kontrola z úřadů či se nějaký pacient zkoušel domoci svých „práv“, ale opomněl na své povinnosti.

Marketing ve zdravotnictví

Marketing je nástroj, jak sladit Vaše potřeby s tím, co chtějí Vaši pacienti.

„Marketing je způsob, jak sladit to, co potřebuje a chce vnější svět, s posláním, cíli a zdroji podniku“. Tedy jinak řečeno, můžete mít různé představy o podobě Vašeho podnikání. Jestliže se ale neslučují s tím, co chce klient, nebudete úspěšní. 

Marketing není jen nástroj pro prodejce pochybného nádobí či vysavačů. Co Vám ve zdravotnictví přinese?

Budování Vaší značky, jména

Budování značky Vám pomůže stát se preferovaným zaměstnavatelem. Díky tomu nebudete pociťovat problém s nedostatkem kvalitních pracovníků.

Klientů, kteří si jsou ochotni či schopni hradit léčbu mimo rámec výkonů zdravotních pojišťoven není neomezeně. Každý lékař by asi chtěl mít spolehlivé dlouhodobé klienty, pro které není problém případnou léčbu hradit a nespoléhají se jen na systém zdravotního pojištění. Díky začlenění marketingu do praxe získáte tu klientelu, na kterou je Vaše praxe cílena.

Zvýšení efektivnosti Vaší práce

Návštěvy klientů se neomezí jen na akutní řešení zdravotních problémů, ale začnete se více věnovat plánovaným výkonům, ubude Vám i problémů s komunikací, vysvětlováním, obhajováním cen.

Díky marketingu zjistíte

  • jak je důležitá cena pro rozhodování zákazníka
  • jak nastavit ceny výkonů a čeho se vyvarovat
  • jak se koupě přístroje promítne do Vašich cen
  • jaké jsou možnosti edukace pacienta, které opravdu fungují
  • jak „překlopit praxi“ – získat jinou klientelu, rozšířit spektrum výkonů

Pochopili jste právě výhody kvalitně řízené organizace? Změnili jste názor na marketing ve zdravotnictví? Kontaktujte nás ještě dnes. Přeskočte ty, kteří ještě nepochopili a získejte pro svou praxi výhody, o kterých neznalý netuší. Zaveďte řád, zvolněte, panujte a slízejte.