Zjistěte kvalitu vašeho loga

Při přípravě jednoho z témat pro školení managementu ve zdravotnictví (Budování značky, jména firmy) nás zaujal obsáhlý článek o vlastnostech dobrého loga. Inspiroval nás k vytvoření kontrolního seznamu. Díky němu můžete snadno zjistit, zda vaše současné logo (grafická značka) vyhovuje.

Zviditelněte svou praxi

Víte, že většina ordinací ještě své logo nemá?

Vezměte si k ruce vaše logo a zodpovězte na následující otázky:

Otázky k zodpovězení

vlastnost správně chybně
originalita Logo (jeho obrazový symbol) není podobné žádnému známénu již používanému logu. Logo je podobné již nějakému známému používanému logu.
nadčasovost Logo je nadčasové. Logo je zastaralé.
výraznost, rozpoznatelnost Logo je dobře rozpoznatelné a zapamatovatelné. Logo je složité a obtížně zapamatovatelné.
nápaditost Logo má zřetelný a dobře pochopitelný nápad. Logo je bez nápadu.
poselství loga či symbolu Logo nebo jeho symbol má dobře čitelné poselství. Poselství loga není jasné.
sympatie, emoce Logo vyvolává pozitivní emoce. Logo či jeho symbol je emotivně neutrální nebo spíše negativní.
zneužití Logo je odolné proti vandalismu – jeho symbol není zneužitelný (není v něm možné spatřnovat něco, co tam není) Logo může být zneužitelné.
výtvarný dojem Logo působí výtvarně čistým dojmem. Logo je graficky nejednotné („ukoptěné, splácané“).
komplikovanost Logo je jednoduché. Logo je složité.
barevná univerzálnost Logo je snadno převeditelné do černobílé podoby nebo do jiných barev. Logo je barevně složité a neumožňuje převod do černobílé podoby.
velikost Logo je dobře čitelné ve všech velikostech (včetně velikosti razítka, vizitky). Dobrá čitelnost loga je závislá na jeho velikosti.

Pro kvalitní logo není nutné, aby vaše odpověď byla ve sloupci „správně“ u všech bodů. V případě, že na 5 a více otázek bude vaše odpověď v pravém sloupci („chybně“), je čas zamyslet se nad redesignem stávajícího loga. Stále si nejste jisti, jak to s vaším logem vypadá? Rádi Vám poradíme.

Bez kvalitní vizuální komunikace (alespoň loga) se neobejde žádná dobrá firma. Jestliže Vás tyto informace zaujaly a nad novým logem či redesignem toho stávajícího uvažujete, podívejte se, co pro Vás v tomto směru můžeme udělat. Nebo nás rovnou kontaktujte, společně zhodnotíme, jakou cestou by změna mohla vést.